Magazinele Mere, ale retailerului Svetofor din Rusia, vor intra în concurență directă u supermarketurile germane, franceze, belgiene de pe piața locală. Rușii anunță un concept de "hard-discount", adică promit că vor veni doar cu produse din promoții, cu 20% dub prețul pieței.
Magazinele MERE aparțin gigantului rus Svetofor, cu sediul central în Krasnoyarsk.
Potrivit site-ului de prezentare, Svetofor e unul dintre cele mai mari magazine de tip discount din Rusia, operând peste 800 de magazine. "Suntem prezenți în Rusia, Kazahstan, Belarus și China, în prezent începem activitatea și în țările din UE sub denumirea MERE. În momentul de față planificăm deschiderea magazinelor în România, Germania, Azerbaidjan și Polonia", spun rușii.
Până la sfârșitul acestui an, rușii vor deschide 5 magazine MERE în România, în orașele Snagov, Brașov, Piatra Neamţ, Suceava şi Tecuci. Primul magazin, cel din Snagov, va fi inaugurat vineri.
"Planul era ca până la sfârşitul acestui an să avem 15 magazine MERE, dar a mers foarte greu. Au fost probleme cu avizarea, cu echipamentele etc. În 4-5 ani sperăm să ajungem la o reţea de 50 de magazine", a declarat unul dintre manageri pentru Economica.net.
Magazine MERE vor apărea și în București, dar capitala nu reprezintă o prioritate pentru rușii de la Svetofor. Rușii promit "prețuri cu 20% mai mici decât cele de pe piață, acestea fiind obținute datorită colaborării directe cu producătorii, unei politici stricte a costurilor și unei marje comerciale minime".
Ce le cer rușii furnizorilor locali, potrivit site-ului MERE: Prețul produsului, inclusiv costurile de livrare către magazine, trebuie să fie cu 20-30% mai mic decât în magazinele concurenței. "Acest lucru poate fi realizat prin reducerea costului ambalajului - nu avem nevoie de un ambalaj expresiv și atrăgător. În fața unor branduri renumite cu reputație această diferență ar trebui să fie de 50%"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu