ANAF va avea acces la toate conturile românilor începând de luni, 11 ianuarie.
Potrivit unei ordonanţe emise în vara anului trecut, ANAF începe astfel operaţionalizarea Registrului Fiscal Electronic pentru conturi bancare şi conturi de plăţi identificate prin IBAN.
Ordonanța Nr.111/2020 poate fi consultată AICI.
Băncile şi instituţiile care au conturi financiare pentru companii şi persoane fizice sunt obligate să trimită către Fisc toate informaţiile financiare legate de mişcarea conturilor persoanelor fizice şi ale companiilor, potrivit Rador.
România transpune prin acest registru o directivă europeană pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor.
Operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2020.
“În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entităţi fără personalitate juridică care au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi celelalte informaţii prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, privitoare la identitatea persoanelor şi la numărul IBAN”, se arată în art VIII, alin (1) al OUG 111/2020”, a transmis ANAF într-un comunicat, în luna decembrie.
La ce informații va avea acces ANAF prin intermediul registrului:
a) pentru titularul de cont-client, persoanele care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise şi orice persoană care pretinde că acţionează în numele clientului: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
b) pentru beneficiarul real al titularului de cont-client: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
c) pentru contul bancar sau de plăţi: numărul IBAN şi data deschiderii şi închiderii contului;
d) pentru casetele de valori: numele concesionarului, însoţit de celelalte date de identificare şi durata perioadei de concesionare.
Informaţiile sunt păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la încetarea relaţiei de afaceri dintre bănci şi clienţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu