Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, a organizat, luni, 23 august, o conferinţă de presă, în care a anunţat ce măsuri au fost dispuse după ce duminică dimineaţă balustrada prodului de la peste Cuiejdi, de la Piaţa Centrală, s-a prăbuşit. Edilul a anunţat că a convocat o şedinţă a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă şi, în ceea ce priveşte podul cu pricina, s-a decis să fie interzisă circulaţia pietonală. Va fi făcută o expertiză tehnică în urma căreia să se vadă dacă se poate circula măcar pe trotuarul care nu a fost afectat, cel dinspre Mall Forum Center, dar până va fi gata expertiza decizia a fost să fie închis total traficul pietonal.
„Am convocat în şedinţă extraordinară Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă şi au fost dispuse câteva măsuri. Am decis închiderea traficului pietonal pe podul de la Piaţa Centrală şi vom comanda o expertiză tehnică care să ne confirme dacă pe trotuarul dinspre Mall Forum Center se poate circula în condiţii de siguranţă. Până vom avea rezultatul acestei expertize tehnice, traficul pietonal se va putea realiza pe pasarela din amonte de Piaţa Centrală (cel din zona fabricii de confecţii EMA, fostă 8 Martie – n.r.)“, a declarat primarul Andrei Carabelea.
Acesta a mai precizat că, fără legătură cu incidentul de duminică, săptămâna trecută a semnat caietul de sarcini pentru realizarea proiectului ce vizează coridorul de mobilitate Dimitrie Leonida – 9 Mai, pe care se află şi podul cu pricina.
„Astăzi a fost publicat pe SEAP. Este în procedură simplificată, urmând ca până la finalul lunii septembrie să putem deschide ofertele şi să începem evaluarea. Acest pod va fi reabilitat cu prioritate fiind prima lucrare pe care executantul o va realiza din tot acest tronson“, a mai menţionat Andrei Carabelea.
Din informaţiile oferite, valoarea totală a proiectului va fi de 12,5 milioane de lei, din care 730.000 de lei reprezintă bani alocaţi exclusiv pentru noul pod. Primarul de Piatra a ţinut să mai facă o serie de precizări privind Puntea de la Ştrand şi Podul de la Căprioara.
Pentru care a spus că a primit rezultatele la expertizele tehnice pe care le-a comandat încă de la începutul mandatului, iar lucrurile nu arată prea bine. Astfel că la Punte va fi amplasat un panou care să recomande cetăţenilor să nu depăşească numărul de zece persoane care traversează în acelaşi timp, iar pe Podul de la Căprioara autoturismele vor circula doar pe un singur sens, alternativ.
„Vreau să vin cu o serie de informaţii legate de Podul de la Căprioara şi Puntea de la Ştrand. Încă de la începutul mandatului am comandat expertize tehnice pentru aceste obiective şi rezultatele ne obligă la măsuri prompte. Ambele sunt în condiţii destul de avansate de degradare şi într-o stare necorespunzătoare, motiv pentru care am propus astăzi în CLSU montarea unui panou de avertizare la Puntea de la Ştrand şi recomandarea către cetăţenii care o tranzitează să urmărească să nu fie concomitent mai mult de zece persoane pe respectiva punte.
Cât priveşte podul de la Căprioara, având în vedere că expertiza tehnică ne arată că acest pod nu are lăţimea necesară pentru a se circula pe ambele sensuri, dar şi faptul că prezintă elemente vizibile de degradare, am hotărât astăzi ca să asigurăm circulaţia alternativă pe câte un singur sens“, a precizat Andrei Carabelea.
Cât priveşte puntea, primarul a mai spus că a fost identificată resursa financiară pentru a fi proiectată una nouă, dar şi că, dacă pietrenii nu vor respecta recomandarea de a nu depăşi numărul de zece persoane care o tranzitează în acelaşi timp, există posibilitatea să fie închisă de tot.
Cât priveşte circulaţia alternativă pe câte un singur sens pe Podul de la Căprioara, Carabelea a menţionat că nu a fost încă adoptată o soluţie tehnică, semaforizare sau alta şi că aşteaptă soluţii de la specialiştii în domeniu.
O altă informaţie importantă oferită în conferinţa de presă organizată luni a fost că a fost desemnată o persoană din primărie care să verifice starea tuturor construcţiilor din municipiu, poduri, pasarele, podeţe etc şi vor fi efectuate expertize tehnice pentru a vedea care este starea acestora în condiţiile în care în cazul unora nu au fost făcute de mult timp, sau niciodată, lucrări de mentenanţă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu